sunnuntai 28. kesäkuuta 2015

Mun oma bägi

Minähän en ole sitten alkuunkaan laukku ihminen,reppua on tullut töissä joskus mukana hiissattua ja käsilaukku on satunnaisesti matkaan eksynyt kun jonnekkin on ollut menoa eli todella harvoin .

Jonkin sortin kassia kuitenkin kaipasin että saan lompakon,puhelimen ja jotain muuta pientä kuljetettua muualla kun taskuissa (näytän aivan pussirotalta :D ). Paksun markiisi kankaankin kassia varten olen Triteksiltä ostanut jo parisen vuotta sitten, hyvin on sekin kerennyt kaapissa marinoitua :)
Minä olen trikoon ompelija ja jotenkin tuo joustamattomien ompelu vaan tuntuu niin vieraalta ja siinä näkyykin heti kaikki mahdolliset virheet mitä ihan takuu varmasti tulee ainakin minulle.

Tarpeeksi kauan oli kassin tekoa lykätty ja kassille oli siis ihan akuutti tarve joten ei muuta kun härkää sarvista kiinni ja tuumasta toimeen.Ensin tein koeversion vanhasta verhosta joka oli vähän tukevampaa puuvillaa,yllättävän hyvin se onnistuikin ja niinpä uskalsin kaivaa kaapista marinoimani kankaan esiin ja leikkoa sen kassipaloiksi. Ihan virheetön ei tästä tullut kuten ei seuraavastakaan,mutta niitä virheitä tuskin huomaa kukaan muu kuin minä :D

Tässä siis bägi vol 2


Kovin hyvin ei tuosta kuvasta sisusta näy kun koko kassi on tehty samasta kankaasta,mutta sisällä on siis molemmin puolin avotaskut (koska vetoketjullisia en vielä osaa tehdä :D )


Tästä varmaan selviää koko paremmin,on aikas passelin kokoinen omaan käyttöön.


Olihan sitä sitten tehtävä vielä toinen kassi hieman värikkäämmästä kankaasta,kaapin perältä sattui käsiin verhokankaan jämät jotka olivat juuri passelit kassiini.


Tässä kassissa vuori toista kangasta joten sisusta erottuu hieman paremmin :)


Molemmista kasseista tuli aivan minun näköiset ja pääsee takuuvarmasti joka päiväiseen käyttöön. Jos jostain löytyy vielä kangas joka minua huutelee niin saattaapi olla että vielä jonkun kassin teen,onpahan sitten vara valita minkä olalle heittää :)

Jos ihastuit yllä kuvattuun kassimalliin niin omaan Hippu Bägiisi voit tulostaa kaavat täältä Hippu Bägi blogista löytyy myös selkeät kuvalliset ohjeet :)


1 kommentti:

Kaunis kiitos kommentistasi <3